juni 2020 |
Verstaging |
||
Blz. 232 |
Maandagochtend om 8.30 uur bij CS.Rigging in Zaandam is de verstaging gemaakt. |
||
juni 2020 |
Wastafel |
||
Blz. 231 |
In het piepkleine Wc-tje komt een inbouwwastafel. Een gekregen polyster bakje is ingelaten in het multiplex. Vastgelijmd met epoxy. |
||
mei 2020 |
Schakelpaneel |
||
Blz. 230 |
Het schakelbord heb ik gemaakt van Trespa. Met de graveermachine de tekst naast de schakelaar gezet. |
||
mei 2020 |
Brandstofleiding |
||
Blz. 229 |
De dieseltank zit onder de vloer van de kajuit. De brandstofleidingen lopen via de bank en de vloer door naar de motor. De dikke witte slang is de vulslang. De vulopening zit in het brugdek. |
||
mei 2020 |
Schroefas |
||
Blz. 228 |
Gisteren de schoefas definitief geplaatst. Zwevend binnenlager met rubber manchet op de schroefaskoker gezet. |
||
mei 2020 |
Klusjes |
||
Blz. 227 |
Het luik van de gasbun in het achterdek heet nu scharnieren en een knevelsluiting. |
||
april 2020 |
Brugdek en rugleuningsteunen |
||
Blz. 226 |
Brugdek geschilderd. Verstelbare rugleuningen voor de kajuitbanken. Losse rugleuning(moet nog gemaakt worden) kan in twee standen ingehaakt worden. |
||
april 2020 |
Verstevigingen kajuitdak |
||
Blz. 225 |
Op het kajuitdak, naast het schuifluik, komen lieren en geleideblokken om de vallen, smeerrepen en de grootschoot naar de kuip te leiden. |
||
april 2020 |
Stootrand afwerken |
||
Blz. 224 |
Vorig jaar de stootrand afgeplakt met crepe-plakband. Eigenlijk moet je dat gelijk weghalen na het verven, niet gedaan. |
||
april 2020 |
Romp verven |
||
Blz. 223 |
De temperatuur is goed om te schilderen. Rondom de boot heb ik een steiger gebouwd. |
||
maart 2020 |
Gaten boren |
||
Blz. 222 |
Bij ieder gat goed nadenken of het zeker op de goede plek gemaakt wordt. Vooral de vuldoppen voor water en diesel was dat lastig. Ik wil ze niet in het dek maar in ruwe zee veilig bereikbaar. |
||
maart 2020 |
Boordlichten |
||
Blz. 221 |
De boordlichten komen in van RVS plaat gevouwen doosjes. |
||
maart 2020 |
Dashboard |
||
Blz. 220 |
Het motordashboard komt in het brugdek. |
||
maart 2020 |
Motor uitlijnen |
||
Blz. 219 |
Met behulp van een meetklokje en een speciaal gemaakte stalen schijf de motor precies in het verlengde van de schroefas gesteld. |
||
maart 2020 |
Dieptemeter transducer inboren |
||
Blz. 218 |
De dieptemetertransducer komt in de stevenbalk. Doorlopend gat van 16 mm met een holte van 40 mm |
||
maart 2020 |
Luchthappers |
||
Blz. 217 |
In Fusion 360 een 3D tekening gemaakt. (sheetmetalfunctie)Deze tekening heb ik naar Tailorsteel geupload en dit was voldoende om de uitslag uit RVS plaat te snijden en te vouwen. |
||
februari 2020 |
Schroefaskoker |
||
Blz. 216 |
Eerst de motor weer opgehesen. Ik realiseerde me toen de motor op zijn plek stond dat olie verversen onmogelijk is. |
||
februari 2020 |
Motor plaatsen |
||
Blz. 215 |
Met behulp van in totaal 3 takels de motor aan boord gehesen. |
||
februari 2020 |
Expansievat |
||
Blz. 214 |
Het oude expansievat zorgt voor de koeling van de uitlaatbuizen. Er zit nu een afsluitende vuldop op en een slangtule voor verbinding met het nieuwe expansievat. |
||
februari 2020 |
Dashboard en koeling aanpassen |
||
Blz. 213 |
De meters op het dashboard voorzien van LEDlichtjes. De meters zijn nu allemaal aangesloten en werken correct. De toerenteller moet nog worden afgesteld. |
||
Er staan 292 bladzijdes op de site |
vorige 20 bladzijdes | Ik maak allerlei scheepsmodellen in zilver. |
|||